Sisältövinkkejä Instaan
Sokrateen sanoin:
”Muutoksen salaisuus on se, että keskität kaiken energiasi vanhan torjumisen sijasta uuden rakentamiseen.”
Helpommin sanottu kuin tehty, mutta Sokrates oli kyllä oikeassa. Meillä on vain tietty määrä aikaa ja energiaa, joten kannattaa miettiä mihin ne käyttää.
Sosiaalinen media on varsinainen aikasyöppö samaan aikaan kun se myös voi säästää aikaa, energiaa ja sitä myöten myös rahaa.
- Mikä on nyt in eli mitkä sisällöt toimivat nyt parhaiten Instagramissa?
- Lyhyet, koukuttavat Reelsit (20–30 s), joissa on jokin vahva ”koukku” parin ensimmäisen sekunnin aikana, leikkaukset on tehty lyhyiksi, nopeassa tahdissa eli 1–2 sekunnin välein ja mukana on tekstitys.
- Mikä parasta, niin ihan perinteiset peruskuvat eli staattiset kuvat ja kuvakarusellit ovat palanneet taas algoritmin suosioon, sillä ne saavat tallennuksia ja jakoja, jotka sitten nostavat julkaisun arvoa näkyvyyden kannalta.
- Remixit eli (mieluiten) huumoripitoiset reaktioit muiden sisällöntuottajien julkaisemiin videoihin. Remixejä käytetään myös kritiikin antamiseen, mutta yritysten kannalta kannattaa miettiä tarkkaan kannattaako tällaista toimintatapaa käyttää.Remixaukseen sopivat esim. asiakasarvostelut, joihin vastaat, tai voit vaikkapa tehdä virtuaalista yhteistyötä toisten sisällöntuottajien kanssa.Remixauksissa ole tarkkana kenen sisällöntuottajien julkaisuja jaat, ja muista merkitä alkuperäinen sisällöntuottaja julkaisuusi.
- Ja yllättäen, tai ei ehkä yllättäen, mutta pidemmät, mielenkiintoiset orgaaniset sisällöt vetävät myös hyvin. Jos sisältö kantaa hyvin eteenpäin, niin ihmisiltä näyttää siis löytyvän vielä pitkäjänteisyyttä sosiaalisen median kanavissakin.
- Miten erityisesti ns. pienet tilit hyötyvät algoritmin uudistuksesta?
- Instagram suosii nyt alkuperäistä sisältöä, ja jos repostaat niin alkuperäinen julkaisija saa näkyvyyttä
- Pienempien tilien, joilla on 1-10.000 seuraajaa, saavat tarinoiden ja reelsien kautta parempaa tavoitettavuutta. Tarinoiden tavoitettavuus (reach) on noussut jopa 35 % pienille tileille ja reelsien katseluprosentti on 10–20 % .
- Instagramin uusi algoritmi sisältää myös uuden ranking-signaalin, joka suosii juuri mikro- ja nano-vaikuttajia, jotta heidän sisältönsä yleistyisi (lähde: influencity.com).
- Yhteisöllisten toimintojen painotus Instagramissa
- Algoritmi painottaa nyt keskustelua ja vuorovaikutusta, ei siis pelkästään tykkäyksiä. Eli muista vastata asiakkaidesi ja seuraajiesi kysymyksiin ja kommentteihin.
- Highlighted interactions = kommentit, tallennukset ja jakamiset nostavat sisältöä rankingeissa. Erityisesti tallennukset ja lähettämiset ulos (sends).
Tarvitsetko apua sosiaalisen median kanavien sisällöntuotannon ideointiin ja tekemiseen?
Ota yhteys HilMaan niin laitamme sosiaalisen median kanavasi kuntoon!
Viimeisimmät kommentit