Linkkien jakaminen Instagramissa on ollut aiemmin varsinaista säätämistä, kun on pitänyt käyttää ulkopuolisen palveluntarjoajan palvelua linkkien rakentamiseen.  Instagramissa linkit eivät aktivoidu postauksissa tai kommenteissa samalla tavalla kuin esim. facebookissa. Sen vuoksi linkkejä jakavat käyttäjät ovat joutuneet käyttämään ulkopuolista linkkipuuta, kuten esim. linktreen palvelua profiilissaan.

Mutta nyt on saatu pientä helpotusta, sillä Instagram on vihdoinkin lisännyt lisää linkkipaikkoja suoraan profiiliin, ja nämä linkitykset voi myös otsikoida itse.  Nyt on siis aiemman yhden linkkipaikan tilalla  kokonaista viisi linkkipaikkaa. Vaikka kovin laajamittaista linkkipuuta ei Instagramilla vieläkään ole tarjota, muutos on silti parempaan suuntaan. Suosittelenkin käyttämään tätä alustan sisäistä, omaa  linkitysmahdollisuutta. Vähäisen linkitysmäärän vuoksi nyt kannattaa vain tarkemmin priorisoida, mitä linkkejä sinne laitetaan. Liikennettä Ig:n linkeistä kotisivuillesi pitää ja kannattaa siis seurata. Joskus esim. joku blogiteksti resonoi pitkänkin aikaa.

Nyt kun sinulla tai yritykselläsi on blogikirjoitus tai verkkokauppaosoite tms. jaettavana, niin muista mainita siitä postauksen tekstissä. Näiden kehotusten, joista myös lyhennettä CTA eli Call to action käytetään, kannattaa olla selkeitä ja tunnistettavia.

Muistathan, että myös tarinoissa voit jakaa linkkejä tarra-toiminnon valikoimista. Tarinat ovatkin yhä suositumpia, joten niitä kannattaa ehdottomasti hyödyntää.

Instagramin ei minkään muunkaan somealustan algoritmi suosi linkkejä, jotka vievät pois sen alustalta, mutta tarkoilla ja selkeillä asiaan liittyvillä linkeillä palvellaan asiakkaita ja seuraajia. Ja asiakas on kuitenkin se tärkein.

Ota yhteyttä niin jutellaan lisää.