Miksi priorisointi markkinoinnissa kannattaa
Kun pohdit, mistä lähteä liikkeelle, valitse ensin yksi asia, johon keskityt ja jota kehität.
Kotisivut ovat yrityksesi tai organisaatiosi digitaalinen sydän, aivan kuten kodin vaatehuone voi olla kodin järjestyksen ydin. Vaatehuoneessa on tyypillisesti paljon erilaista kamaa, vanhentunutta ja pois heitettävää, mutta myös vuodenaikojen kulun mukaan käytettävää tavaraa, ja joitain asioita tarvitset jatkuvasti.
Samalla tavalla kotisivustollasi tulisi olla esille juuri sillä hetkellä ajankohtaisimmat asiat ja tavarat. Niiden esillepanon tulee olla selkeää, toimivaa ja käyttäjäystävällistä. Vanhentuneet jutut voidaan arkistoida tai heittää pois.
Hyvin järjestetty vaatehuone tekee arjesta sujuvampaa, nopeampaa ja mukavampaa – samoin hyvin toteutetut kotisivut parantavat yrityksesi näkyvyyttä ja helpottavat asiakkaiden asiointia. Kun kotisivut ovat kunnossa ja ajantasalla, ne toimivat yrityksesi informaatiokeskuksena. Sieltä löytyvät kaikki tärkeimmät tiedot tuotteista ja palveluista niin asiakkaille, henkilökunnalle kuin yhteistyökumppaneillekin.
Myös hakukoneet tykkäävät selkeistä ja nopeasti latautuvista sivustoista, joissa kuvat sekä videot on pakattu kevyesti ja teksti on sisällöltään ja luettavuudeltaan sujuvaa ja informatiivista. Tärkeää on, että asiakkaat ohjautuvat suoraan yrityksesi kotisivuille, jolta he löytävät tarvitsemansa tiedon. Ja, että he eivät ohjaudu aina vain pelkästään etusivulle vaan mieluiten suoraan haluttuun asiaan. Asiakkaat arvostavat nopeutta, luotettavuutta ja selkeyttä.
Olipa yrityksesi pieni tai hieman suurempi, markkinointiprojektien suunnittelu ja toteutus kannattaa aina tehdä huolella, keskittyen yhteen asiaan tai kokonaisuuteen kerrallaan. Kotisivujen luominen saattaa paljastaa yllättäviä haasteita yrityksessä, kuten esim. puuttuvia tuotekuvia, vanhentuneita logoja tai heikkolaatuisia kuvia. Pienyrittäjän voi olla aikaa vievää ratkoa näitä ongelmia yksin, joten verkkosivujen tekninen toteutus ja sisällöntuotanto kannattaakin usein ulkoistaa ammattilaisille.
Anna HilMan auttaa sinua verkkosivuprojektissasi. Huolehdimme sivustosi suunnittelusta ja toteutuksesta, päivityksistä, kävijäseurannasta sekä markkinoinnista ja sivustosi jatkuvasta kehitystyöstä.
Ota yhteyttä, niin katsotaan yhdessä, missä kunnossa yrityksesi kotisivut ovat!
Mia Hiltunen
Mia.hiltunen@hilmaoy.fi
Viimeisimmät kommentit