Instagram haltuun

By HilMa Oy since 2019

HilMan instapalvelut

Yrityksen insta kuntoon

Insta koulutukset

Instan sisällöntuotanto

HilMan neuvot Instaan

Aseta tavoite

Instagram on markkinointikanava siinä missä muutkin somekanavat, joten sille pitää asettaa tavoitteet. Mitä halutaan saavuttaa? Tykkääjiä, sitoutuneita käyttäjiä, kauppoja.
Aikataulu, taloudelliset resurssit ja mikä tärkeintä, kuka vastaa Instagramin sisällöstä ja päivityksistä.

sisältö

Instassakaan sisältö ei ole vain pelkkiä kivoja kuvia vaan niissä pitää olla yritystäsi tukeva viesti.  Kukaan ei myöskään halua katsoa pelkkiä mainoksia tai tarjouksia. Tilin seuraamisesta täytyy saada jotain lisäarvoa.

Visuaalisuus

Instagram on visuaalinen kanava, joka tarjoaa monenlaisia mahdollisuuksia luoda itsestään ja yrityksestään oma visuaalisesti kiinnostava mielikuva.
Tähän on tarjolla normaalien päivityskuvien, videoiden, tarinoiden ja live-kuvan lisäksi näppärä reels toiminto, joka toimii loistavasti lyhyissä videoissa ja johon on saatavilla myös rajoitettu määrä musiikkia taustalle. Lisäksi löytyy IGTV pidempiin videoihin.

Kaikkiin näihin on mahdollista lisätä suodattimia, efektejä, tekstejä, muokkauksia, giffejä, boomerang-toimintoja jne.

analytiikka

Ja mitä olisikaan mainonta ilman mittausta ja analytiikkaa.

IG:n yritystili kertoo seuraajiesi ikähaarukan, paikkakunnan/maan, ikäryhmän, sukupuolen sekä ajan milloin seuraajat ovat aktiivisimmillaan.

Lisäksi näet julkaisujen tykkäykset, jaot, ja kuinka paljon ihmisiä tavoitit päivityksillesi. Myös vierailut ja kontaktoinnit profiilin/bion kautta löytyvät analytiikasta.

 

Satsaa kuviin ja videoihin

Satsaus ei tarkoita aina sitä, että tilataan huippukuvaaja ja näin on ongelma ratkaistu. Kaikki pienetkin videonpätkät kannattaa aina ”käsikirjoittaa” eli mitä tapahtuu, mitä tuotteita näkyy, mitä viestitään ja missä ympäristössä kuvataan. Tuleeko video stooriin, päivitykseen, reelsiin, IGTV:hen vai jaetaanko sitä lisäksi muualla somessa. Formaattien pitää olla tiedossa, minne laitetaan pysty video ja minne vaakaversio. 

Tee brändisi näkyväksi

#häshtäg

Instagramissa häshtägien avulla merkkaat
oman instatilisi, palvelusi, tuotteesi ja tapahtumasi,
jotta asiakkaat löytävät ne helpommin.

Häshtägeillä voit myös merkitä  yläkategorioita tuotteillesi,
joten esim. sohva voi löytyä myös 
häshtägillä
#huonekalut #olohuone #sisustus #koti

 

Instagram tilit

Kuvia ja tunnelmia Villa Wilhelmiinasta.

Kukkien tuoksua, persoonallista sisustusta ja vanhan talon remontointia. Kierrätystä, ja yhdistäen vanhaa ja uutta.
#villawilhelmiina

 

Villa Wilhelmiina

Yrityksen sosiaalisen median tilien päivittäminen ja sisältöjen luominen tavoitteellisesti ei suinkaan ole aina helppoa.
Onneksi somessa voi kuitenkin testailla ja kokeilla erilaisia sisältöjä sekä hyödyntää niistä saatua analytiikkaa päätösten teossa.
#hilmaoy

HilMa Oy

Kysy lisää