Facebook

Facebook on nykyään monen mielestä ”keski-ikäisten hiekkalaatikko”. Siellä tavataan vanhoja tuttuja ja uusia kavereita, keskustellaan arkeen liittyvistä asioista, iloista ja murheista kuin päivän kuumimmista uutisista. Facebookin käyttäjäikä ei kuitenkaan ole ihan niin iäkästä kuin annetaan ymmärtää. Nuoriso viihtyy aktiivisesti muissa some-kanavissa, mutta nuoria aikuisia löytää vielä facebookista, etenkin sen moninaisista harrastajaryhmistä, joiden vuoksi moni nuori aikuinen fb:ssa vielä viihtyykin. 

 

Facebook tarjoaa mainostajille erilaisia työkaluja orgaanisen sisällön tekemiseen sekä maksulliseen mainontaan kuvan tai videon ohella:

  • kuvakarusellit
  • kuva-albumit
  • diaesitykset
  • instant experience, yhdistetty
    video ja kuva
  • päivitysten jako ja tapahtumien markkinointi

 

Mitä facebook tietää meistä?

  • ikä
  • parisuhdetilanne
  • koulutus
  • työ
  • sijainti
  • asumistyyppi
  • elämäntapahtumat
  • kiinnostuksen kohteet
  • käyttäytyminen (esim. osto)
  • Yrityksen tilin perustaminen on edelleen sidottu omaan henkilökohtaiseen fb-tiliisi
  • Algoritmin muutos heikensi orgaanisten päivitysten näkyvyyttä kaikilta, etenkin yrityksiltä
  • Tällä hetkellä tuntuu, että mainoksia kohdentuu joillekin jo liikaa ja se häiritsee käyttökokemusta

Jos tarvitset apua yrityksesi facebook-sivuston perustamisen, orgaanisten päivitysten tai fb-mainonnan kanssa, niin ota yhteys HilMaan.

hilma@hilmaoy.fi